Netværk for Destination Ørestad

– For en samlet oplevelse

Ørestad Nord KUA 1.jpg

Ørestad er i vækst. Inden for en årrække vil næsten hver fjerde københavner have en relation til bydelen ved enten at bo, arbejde eller læse her. Samtidig er Ørestad blevet destination for mange internationale turister og andre besøgende, der er på businessrejse, skal til koncert, til sportsbegivenhed, til konference eller andet. Det skyldes dels de mange kulturtilbud, der er i Ørestad, dels den gode infrastruktur, som binder bydelen sammen med metro til døren. Tæt på centrum og tæt på lufthavnen.

Ørestad rummer allerede en lang række oplevelser og venues i verdensklasse, der driver trafik til og fra bydelen. Men potentialet for at skabe synergier aktørerne imellem og styrke den samlede helhedsoplevelse af Ørestad er stor. Derfor er centrale parter trådt sammen for at dele viden, koordinere aktiviteter og samskabe projekter. Målet er i fællesskab at styrke den gode helhedsoplevelse af Destination Ørestad, hvilket gør, at de, der bor i Ørestad, arbejder der, studerer der eller blot er på besøg, får øjnene op for de mange oplevelser, som bydelen tilbyder.


 


Tovholdere:

Stine Rysgaard, Center Marketing Chef i Steen & Strøm. Med ansvaret for marketing af storcenteret Fields i Ørestad har Stine allerede erfaring med at sætte Ørestad på verdenskortet.

 
a4d2d1845d185c5a_800x800ar.jpg

Peter Hejselbæk, Partnership Manager, Marketing & Communication i BC Hospitality Group. Som ansvarlig for udviklingen af marketing og kommunikation for BC Hospitality Group kender Peter til de internationale forhold der gør sig gældende for udviklingen af Ørestad som destination.



Medlemmer repræsenteret i netværket