Bæredygtihgedskommunikation var temaet, da ØICCs Netværk for Kommunikation mødtes d. 14. maj 2020 online. Stor tak til Jesper Fabricius kommunikationsdirektør i Rambøll for et fremragende oplæg omkring den proces, de har været igennem for at få bæredygtighed i kernen af forretningen og Rambølls storytelling.
Særligt spændende var det at høre, hvordan bæredygtighed betyder noget forskelligt på tværs af kulturer, og hvordan Rambøll som global spiller griber opgaven an med at skabe en samlet fortælling på tværs af markederne. Og at det ikke kun er den eksterne kommunikation, der er vigtig, men at den interne kommunikation betyder mindst lige så meget.
I dialogen mellem netværkets deltagere fik vi også belyst svære dilemmaer, som hvornår bæredygtighed er en hygiejnefaktor kontra reel differentieringsfaktor. Og hvordan man efterlever løftet om bæredygtighed i hverdagen i alt det, som virksomheden gør.
Du kan læse mere om netværket, og se hvem vi er her.