Medlemsundersøgelse 2019
Kvalitativ analyse af medlemstilfredshed med ØICC
Emne: Rapport
ØICC’s rolle: projektleder
Status: Afsluttet (2019)
BAGGRUND OG FORMÅL
Ørestad Innovation City Copenhagen er et medlemsbaseret innovationspartnerskab, som skal varetage medlemmernes interesser bedst muligt. ØICC har derfor en naturlig interesse i at kortlægge de forventninger, som medlemmerne har til partnerskabets arbejde og aktiviteter. Sekretariatet foretager derfor hvert år en medlemsundersøgelse, der har til formål at afdække medlemmerne tilfredshed med ØICC og deres ønsker til foreningens fremadrettede arbejde.
RESULTATER
Medlemsundersøgelsen fra 2019 og dens resultater kan læses her. Undersøgelsen er baseret på 10 kvalitative interviews af forskellige medlemmer af ØICC.
I lighed med undersøgelsen fra 2018 finder denne medlemsundersøgelse, at der er generel tilfredshed med ØICCs arbejde blandt foreningens medlemmer. Medlemmerne finder det værdifuldt at få etableret og udbygget et lokalt netværk og at være med til at forme udviklingen i Ørestad gennem medlemskabet i ØICC.
De interviewede medlemmer udtrykker tilfredshed med både de faglige netværksmøder og ØICCs konferencer, som roses for at give faglige input og generere nye idéer. Samtidig ser medlemmerne et stort potentiale i at anvende ØICC som platform til at igangsætte flere konkrete samarbejder og projekter. Disse initiativer kan både være store og små i skala.