Nyt medlem: Huusmann Media – en lille virksomhed, der gennemfører store visioner

”Visionen er at tage den stærkeste viden fra universiteter og virksomheder og koble den med de dygtigste fra medieindustrien for at skabe produkter, der styrker børns udvikling,” fortæller Thomas-Bo Huusmann, manden bag virksomheden. Huusmann Media er et underholdningsagentur, som udvikler børns mentale færdigheder gennem bøger, spil, animationer og universer i tæt samarbejde med en bred base af kunder og professionelle inden for feltet. ”Det starter ofte med bøger og udvikler sig senere til spil og animationer. For eksempel er vi ved at være færdige med en bog om frygt, som kan hjælpe børn til at agere i forhold til frygt, så de ikke behøver at gå til psykolog senere i livet. Bogen er naturligvis lavet i tæt samarbejde med psykologer.”

Virksomheden udvikler hele medieuniverser for børn og søger konstant at gå nye veje. Ét af produkterne er bogen om den glemsomme troldmand, som er udviklet i samarbejde med Århus Kommune for at lære børn om demens. I samarbejde med Rosenborg har Huusmann Media også udviklet et koncept, hvor børn kan gå på opdagelse på slottet for at hjælpe kong Christian X og dermed få en meningsfuld oplevelse af museet. Fælles for alle produkter er, at de tager udgangspunkt i børns interesser og laves i samarbejde med professionelle: forskere, pædagoger, psykologer og de bedste indenfor underholdningsindustrien. Huusmann Media er både udførende og rådgivende i forhold til at kortlægge, hvad der er behov for, og udvikle koncepter til karakterer, storylines, merchandise med mere.

Vil være med til at styrke Ørestads identitet

Thomas-Bo og hans familie bor i Ørestad, og derfor ønsker han at tage aktivt del i at vækste nærmiljøet. ”Jeg synes, at virksomheder har en forpligtelse til at være med til at styrke den bydel, de ligger i, og styrke den lokale stolthed. Jeg er opvokset i Vojens, og der var der en fantastisk holdånd i byen! Det samme kan opbygges i Ørestad. Jeg vil gerne være med til at fremme erhvervet og lave aktiviteter, der kan styrke identiteten i Ørestad – måske noget, der samler syd, nord og city.”

Dette er også grunden til, at Huusmann Media har meldt sig ind i ØICC. ”Jeg vil gerne gøre en forskel i Ørestad. Lytte og finde ud af, hvad folk tænker og vil med stedet. Hvor er hjertet? Hvad kan vi som erhverv og som borgere gøre, for at Ørestad bliver et lækkert sted at være? Jeg kan spille ind med min viden i forhold til børn og familier; måske være med til at lave en børneuge, nogle fede legepladser eller noget andet. Henover årene har jeg opbygget et enormt netværk, som jeg kan trække på, når det drejer sig om at styrke udviklingen hos børn på 0-12 år.”

Fælles om successer og udfordringer

Noget af det, Thomas-Bo håber at få ud af sit engagement i ØICC, er et netværk, hvor man kan dele succeshistorier og hjælpe hinanden med at tackle udfordringer. ”Jeg har tidligere været i et netværk, hvor vi fortalte om vores succeser siden sidst, og også hvad vi står og har brug for lige nu. De gode historier kom frem, og vi kunne hjælpe hinanden i hverdagen, både som virksomheder og som mennesker.”

Thomas-Bo Huusmann

For Thomas-Bo er fokus også på koblingen mellem erhvervsliv og borgere. Behovet for at skabe et levende byliv i Ørestad og aktiviteter, hvor virksomheder og borgere møder hinanden omkring noget af fælles interesse. ”Vi skal italesætte Ørestad som et sted, hvor der er udvikling, og ting sker – det er vores ansvar som virksomheder i miljøet.”

I ØICC glæder vi os til samarbejdet med Huusmann Media!