Pryhl: Et netværksbaseret reklamebureau

Velkommen til Pryhl, der er nyt medlem i ØICC! I denne medlemsprofil kan du møde virksomhedens CEO, Christian, som fortæller om blandt andet branding af Ørestad og fremme af det lokale foreningsliv.    

Kreativitet og fleksibel hold-sammensætning

Christian Heetkamp er CEO i Pryhl. Han stiftede virksomheden som en reaktion på den store afstand, der alt for ofte er mellem strategi og kreativitet i de større bureauer. I Pryhl arbejder de ikke kun med salg og rådgivning, men også kreativitet.

Kreativitet betyder i Pryhl blandt andet, at de sammensætter og stiller med de hold, der matcher opgaven. Det gør dem til et fleksibelt reklamebureau, som i høj grad bruger deres netværk:

Vi har et netværk af 75 dygtige kreative i hele landet, som vi kan hive ind til en lidt anden økonomi end de store bureauer. Det er en fed måde at arbejde på, fordi du så altid arbejder med nogen, der er engagerede i det, du laver.”

Christian Heetkamp, CEO i Pryhl

Forelskede sig i Ørestads potentiale

Selvom virksomheden har kontor i Odense, bor Christian i Ørestad med sin familie. Det lader sig nemt gøre, da Ørestad er godt forbundet med resten af landet:

Det er en logistisk drøm at bo i et knudepunkt som Ørestad, hvor der også er hurtig offentlig transport lige til døren. Derfor har vi faktisk også solgt vores bil.”

De flyttede til Ørestad, fordi de forelskede sig i bydelens potentiale for fritid, familieliv og business. Samtidig er det et fedt område, som Christian og hans familie havde råd til at bosætte sig i:

Der er næsten igen biler, børnene kan lege frit, og så er fælleden, skolen, ishockey og fodbold alt sammen lige ved døren.”

Christian kalder det et mikro-kosmos, hvor mange er samme sted i livet, og hvor det er fedt at lave ting sammen.

Et medlemskab om branding, netværk og ishockey

Pryhl har netop meldt sig ind i ØICC. Med medlemskabet vil Christian blandt andet samarbejde om to af hans lokale mærkesager, der handler om dels branding af Ørestad og fremme af foreningslivet. Samtidig giver medlemskabet adgang til et stort netværk, og det er en rigtig god gevinst for et netværksbaseret bureau som Pryhl.

Pryhl har meldt ind i ØICC’s kommunikationsnetværk, hvor de vil være med til at få de gode historier fra bydelen til at flyve, samt udvikle nogle koncepter, der kan sætte Ørestad mere tydeligt på landkortet. Brandingen af bydelen er netop en af Christians lokale mærkesager:

Folk har ofte en forudindtaget holdning til Ørestad, som forsvinder, når de først har oplevet bydelen. Det hjælper meget at jeg bor herude, for det giver en anden dimension til den overordnede fortælling, der skal skabes.”

En af de succeser og mærkesager, der fortjener mere opmærksomhed, er den lokale ishockey-klub, Copenhagen Falcons. Her er Christian blevet en del af foreningens bestyrelse, og han vil benytte sig af adgangen til ØICC’s netværk til blandt andet at undersøge muligheder for samarbejde med virksomheder, der vil støtte ishockey-klubben:

”Jeg er blevet suget ind i det lokale miljø, og vi har en masse børn her i bydelen, som har store potentialer, men som er ved at vokse ud af den lille hal. Vi er blevet Danmarks 2. største ishockey-klub, men vi har potentiale til at blive Danmarks største, hvis vi havde plads nok.”

Klubben er, ligesom Ørestad, en smeltedigel af nationaliteter, og derfor er klubben en vigtig del af det lokale foreningsliv og bydelens attraktivitet.

Søger kreative udviklere, viden om AI og Ørestads-ruter  

For tiden sker der rigtig meget i reklamebranchen, som Pryhl gerne vil samarbejde med andre virksomheder om. Én af de ting er udviklingen af AI, og her vil de gerne i kontakt med virksomheder, der er eksperter på området.

Christian søger også samarbejder med kreative udviklere generelt, som de kan lave produktioner og forbedre kundeoplevelser med. Med et lokalt eksempel fremhæver han et af Pryhls tidligere projekter, hvor de sammen med Garmin har været med til at udvikle ruter med vejvisning:

”Det vil være oplagt at gøre noget lignende i Ørestad. Det kan handle om blandt andet arkitektur og være i form af et info-spot eller en app med ruter. Ørestad skal vokse indefra og gøre opmærksom på alt det, der er her.”

ØICC har sammen med By & Havn netop udgivet et ’nabolagskort’ for Ørestad, som over tid skal udbygges med tematiske ruter og historier om bygninger og steder. Læs mere her