Branding Ørestad

Arbejdsgruppe med fokus på at fremhæve Ørestads mange positive træk i Storkøbenhavn

Baggrund

Ørestad har meget at byde på, og langt de fleste, der bor eller arbejder i bydelen, er glade for den, fordi her er grønt, plads, fællesskaber og moderne bygninger; det er tæt på alt - og endnu tættere på naturen. Uden for Ørestad har bydelen derimod et image af beton og blæst.

Dette image udefra ønsker ØICC og mange af vores medlemmer at være med til at ændre, og derfor blev der dannet en arbejdsgruppe i foråret 2023 bestående af deltagere fra forskelligartede organisationer i Ørestad.

Formål

Branding Ørestad arbejdsgruppen fokuserer på at bringe det positive billede og de gode historier fra Ørestad ud til primært Storkøbenhavn.

Gruppen har fokus på to spor.

Først og fremmest har deltagerne fundet frem til fælles budskaber, som kan fremhæves i de forskellige deltagende organisationers kommunikation om Ørestad. Sådan kan fordelene ved bydelen træde tydeligere frem på tværs af virksomhederne. Ved at dele de gode historier med hinanden, når Branding Ørestad gruppen bredt ud med et syn på Ørestad, der ligger tættere på virkeligheden. Ønsket er, at Branding Ørestad gruppen med tiden kan komme til at tælle rigtig mange af organisationerne i Ørestad, så budskabet kan nå endnu flere, og så folk får øjnene op for alt det, bydelen har at byde på, både for medarbejdere, beboere og besøgende.

Varighed: 2023 -
ØICC’s rolle: Facilitator
Partnere: Et udvalg af ØICC's medlemmer

Sideløbende sigter Branding Ørestad på at få et markedsføringsbureau til at bringe de gode historier ud over rampen i en kampagne. Organisationernes løbende kommunikation og kampagnen vil inspirere hinanden.

KONTAKT

For mere information om projektet, kontakt udviklingskonsulent Anna Christine Christensen på mail: ac@oicc.dk.